Fredag!

2011-02-11 » 21:15:00
Direktlänk / / Kommentarer (0) / Trackbacks ()
Asså fan vilken drygdag!
Började med att de var snöstorm i morse. Så skulle vi gå till konserthuset, & de tar typ 45 min.
KUL.. Höll på och dö.
Sen kollade vi på nån musikal, så grymt dålig.. Sovasovasova (a)
När vi skulle gå hem va de helt plötsligt sol! Härligt.
Sen hade vi spanska så slutade vi :)

Mamma kom och hämtade mig så åkte vi och köpte lite grejjer och sen till stallet. Mamma skulle rida Cactus och jag Alex fast så blev det itne riktigt..
Eftersom Alex inte har ett enda träns som passar(-.-) skulle Tove snurra de och blablab. Så då gick jag ut med Konjak och skulle kolla hur det gick för mamma. Så kom aldrig Tove, så gick jag och kollade, då ligger stalldörren i en snöhög, och Alex sadel i en.. Tydligen hade han fasnat och dratt med sig hela dörren,
och typ fått panik eller nå. Så då Red jag ut på Cactus så jag skulle hinna båda hästarna.
Hon va skitpigg med super snäll! Gjorde exakt som jag sa osv.
Hon är en på miljonen, så jävla underbar
När jag kom tbx till stallet ställde jag henne i boxen osv så sprang jag ner och kollade hur de gick med dörren hehe..
De löste sig iaf! Skönt.
Så fixade jag Alex, började med att longera, han bockade osv as mycket hah! Men han var duktig, han fick galoppera hur länge som hellst ;)
Sen hoppade jag upp och red lite, han va lite stark, men lydigare än vanligt!

Så sen när jag hade skrittat av han, och precis var uppe i stallet började någon skjuta fyvärkerier (?)
asnära, och jag satt där på helt lång tyglar och ba tjala.. Han kastade sig först iaf, så jag hängde typ på ena sidan,
sen började han skena.. Jag satt där och proade som en galning haha!
För han blir bara värre om man börjar slita i han. Tillslut fick jag stopp, så då vände jag upp mot stallet igen,
och då var han ju skiträdd/spänd osv, lillen :(
Så när vi kom till stället där han hörde smällen första gången vågade han inte gå för bi, :( Men tillslut fick jag förbi han, så då hopppade jag av han och han sprang närstan över mig in i stallet.. Stackarn!

Imorgon ska jag iaf på kickoff med utvecklingsteamet, det börjar 9...
Nu ska jag mysa lite med godis och hallonsoda!
Puss

Hahah sööötisglöd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback