Friluftsdag + hoppträning = Död amanda

2011-02-10 » 20:59:03
Direktlänk / / Kommentarer (1) / Trackbacks ()
Var i hemlingby idag med skolan, gick typ 2km sen satt vi & latade oss hehe..
Käkade 3 hamburgare också, tjockt..
Sen slutade vi 1! Då kom pappa och hämtade mig & skjusade mig till stallet.
Fixade allt, tog in Cactus tidigt efterosm det snöade as mycket!
Sen tog jag ett täcke som jag la mig i för jag frös som en gris typ, hata vinern!!
Träningen gick bra iaf! Hon var fin på framridningen, sen gick det lite dåligt när vi började hoppa, men det släppte efter ett tag.
Då känndes det bra :) Hoppade inge högt alls, kanske 90. Men det är ju inte höjden som räknas :)
Sen åkte jag hem typ, och har käkat och nu ska jag sova, eller ah kolla tv.
PUSS

Btw.. Idag när Johanna skulle rida Ladden (storhäst som står i vårat stall) Så hade han typ som ett ''hål'' precis vid virveln, eller det såg ut ungifär som att alla muskler hade försvunnit från just de stället. Skinnet ''stramade'' neråt och i ''hålet'' var det lika mjukt som gelé typ. Skumt!
Så hon ringde jouren på distriktet, och dom hade kommit ut medans vi var på träning.
Hon trodde att det kunde vara ett brutet ben(!!) men det kunde även vara en muskelbristning eller va det hette.
Han måste iaf in på klinik i morgon, har boxvila tills dess och får inte ligga ner eller något. Sen är han jätte svår och få in i transporten, och han går bara in (om han går in) i hennes transport, och den har inga vinterdäck+det är fullt med höbalar i den.. aa Kaos kan man säga!
Hoppas verkligen att det inte är ett brutet ben!
Men skriver om hur det har gått i morgon, håll alla tummar för att det inte är nå ''stort'' fel!
Tove » 2011-02-10 | 22:16:06
URL: http://ttoveeriksson.blogg.se/

Lilla Ladden :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback