Respekt på framhoppningar/framridningar

2011-04-12 » 10:18:19
Direktlänk / Allt som rör mitt liv / Kommentarer (1) / Trackbacks ()
Jag tycker, på nästan alla ponny tävlingar att ryttarna har för lite respekt för hästen framför, om den inte har en röd rosett i svansen.
Har den det är det nästan så att man inte ens skrittar flera meter bakom uten håller sig lååångt ifrån, men har hästen inte en röd rosett betyder det att hästen aldrig kan göra något, eller?
För tex i söndags när jag var på framhoppningen var den en tjej som galopperade rätt in i Cactus rumpa. Och Cactus var asrädd och kickade till. Hade hon träffat skulle det säkert vara ´jag som får skulden?

Sen är de en sak om en annan häst råkar nosa på min häst tex. Och hon hoppar till liksom, men när man kommer i full fart, och SER den framför kan man ju bromsa innan sin häst får en spark? Eller det kanske tom blir du som blir sparkad.
Har jag helt fel eller vad tycker ni? :)

*Skulle vara tidsinst. men kalendern är borta..?*
Irma » 2011-04-12 | 22:44:56
URL: http://irama.blogg.se/

Håller med! dryyyyygt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback