Cactus

2011-01-11 » 19:30:16
Direktlänk / / Kommentarer (0) / Trackbacks ()

Cactus är (som ni säkert redan vet)en c-ponny på 137,5cm i mankhöjd. Hon är född 1998 (fast hennes tänder ''säger'' att hon är yngre har jag för mig..) & är ett sto. Cactus är typ världens snällaste ponny! Fast ibland kan hon ju bli lite busig & rymma osv. Men hon gör de inte för & vara dum. Hon är väldigt snäll i ridningen också, fast när man rider ut kan hon bli lite stark, men ah de gör inte henne dum precis ;) 
Hon är ganska rädd för bilar/bussar när dom ''låter'' & ibland kan hon vara ganska fjantig hehe..

I stallet kan man göra typ vad som hellst med henne, hon är jätte snäll att borsta, klippa, sko osv. Dock gillar hon inte när man rycker manen, då skakar hon på huvudet heeela tiden.. Hon är väldigt låg i rang, så hon låter hennes hag kompis Glöd äta upp mycket av hennes mat, fst nu har hon lärt sig att man ska bli arg när han gör så!
Sen har hon kommit på en ny sak att göra, hoppa ut ur hagen.. Även fast hon står med Glödis + flera hästar runt om!

I ridiningen är hon också väldigt snäll hehe. Men hon kan somsagt fjanta sig lite när man är på ''uteritter'' men är man bestämd går de bra :) Men sen är hon ingen som gör något gratis om hon inte litar på den som sitter på. Alltså i hoppningen, ibörjan när jag inte höll om ordentligt/la henne stort så stannade hon, för då visste hon inte om jag skulle hänge med eller rycka henne i munnen. Nu när hon vet att jag hänger med hoppar hon fast jag inte håller om osv. & hon ställer verkligen upp! Dock hatar hon när man försöker lägga sig i & lägga henne rätt. För hon tycker att hon klarar de själv haha! Hon har även en riktigt bra hoppteknik, så i början när man inte är van är de nästan lite läskigt & hoppa henne. Sen i dressyren måste man rida, varje steg för att hon ska gå bra, det går inte & åka. Så är de jämt på henne, även fast hon är snäll & ställer upp är hon ingen åka häst! Men när man har hittat alla knappar är hon ganska lättriden, för man vet exakt vad man ska göra liksom.

Hon föddes (tror jag?) på visingsö i sthlm, sen kom hon till ridskolan GFRK här i Gävle, då va hon privat ägd & gick med på några lektioner. Sen köpte Fam Johansson henne, hade henne i ca 2 år (?) & sen kom hon till mig, & jag är så glad att vi köpte henne!

& jag vet itne om ni vissta att när Vilma hade henne i början tyckte jag hon såg sjukt tråkig ut.. Men sen ju längre jag kännde henne- desto mer gillade jag henne. & nu är hon mitt allt!

Vet inte mer vad jag ska skriva, mer än att hon är världens underbaraste ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback