Dagen innan tävling

2011-03-12 » 11:25:11
Direktlänk / / Kommentarer (1) / Trackbacks ()
Dagen innan tävling rider jag oftast på banan/i ridhuset, bror lite på hur hon har gått innan osv. Annars rider jag ut och joggar. Sen borstar jag ordentligt, när det är varmt tvättar jag henne lite, inte hela hästen dock. Sen klipper jag hovskägget, runt kronranden, manen, pannluggen, svanen, eller ah det som behövs!
Flätar även svansen ibland, hon har dock en väldigt självlocking så det är inget måste. Packar allting ini transporten, så som: Hö, betforvatten, extra täcken(?) osv.
Smörjer och tvättar stigbyglar, skydd dagen innan. Lägger fram kläder så det ska gå fort på morgonen.
Sen på tävlings dagen lägger jag in sadel osv :)

Nora » 2011-03-12 | 19:25:42
URL: http://hundhast.blogg.se/

Hej Hej fin blogg, har du lust att följa min blogg via bloglovin !? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback